Uw rekening is opgebouwd uit de verrichtingen die wij tijdens de handeling hebben uitgevoerd. Bij elke verrichting hoort een vast tarief dat door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZA) elk jaar wordt vastgesteld. Wilt u weten welke tarieven dit zijn, dan kunt u dit bekijken op de website van de NZA of klik hier.
Wanneer er een uitgebreide tandheelkundige behandeling zal moeten plaatsvinden, zal u worden geïnformeerd over de kosten en krijgt u zo nodig een begroting mee.
Alle tandheelkundige kosten, met uitzondering van beugels, worden volledig vergoed uit de basisverzekering voor kinderen tot 18 jaar.
Om u alle aandacht en zorg die u nodig heeft te kunnen bieden, hebben wij het versturen en innen van onze rekeningen uitbesteed aan Infomedics.
Indien Infomedics een overeenkomst heeft met uw zorgverzekeraar, wordt de rekening, als u dit wilt, direct doorgestuurd naar uw verzekering. Als u verzekering niet alles vergoed ontvangt u via Infomedics of via uw verzekering een zogenoemde “restnota”.
Indien er geen overeenkomst bestaat met uw zorgverzekeraar, ontvangt u zelf de gehele nota. Bent u verzekerd voor tandheelkundige zorg, dan kunt u, na betaling aan Infomedics, zelf de kosten declareren bij uw zorgverzekeraar.
Mocht u een vraag over uw nota hebben, kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Infomedics. De Servicedesk is van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 – 17:00 uur te bereiken via telefoonnummer 0900-4049404 (€ 0,35 per gesprek). U kunt ook een e-mail sturen aan rekening@infomedics.nl of via internet reageren: www.infomedics.nl.
De betalingsvoorwaarden staan vermeld op de achterkant van de nota. Tevens staan de betalingsvoorwaarden in de patiënten folders die verkrijgbaar zijn bij ons in de praktijk.
Wij zijn aangesloten bij de KNMT (Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde). Indien u een klacht heeft, vernemen wij dit graag. Ook kunt u eventueel een beroep doen op de klachtenregeling van de KNMT.